söndag 24 augusti 2014

Officiell Rallylydnad i Limhamn

Hade anmält mig på Malmö Brukshundsklubb den 15/8 en fredag. Först trodde jag att det var fel men det var på kvällen. Banvandringen började 18.15 så jag var där lite i sex. Hittade ett perfekt ställe vid klubbhuset och där bänkade jag mig med hundarna.  Det var full aktivitet med agility och prova på Rally. Hundloppis o lotteri. Det var nybörjar o fortsättningsklassen med 78 anmälda. En hel del och i min klass som är fortsättning var det över 40 st så det var lång väntan. Ninja hade nr 9 o Skrållan 27. 
Banan var inte den lättaste och något som jag inte var van vid var att den var väldigt snav. Försökte memorera under banvsndringen. Kändes bra när jag gick med Ninja men på slutet så gick jag fel så vi blev ej godkända. Skrållan gick super bra och följer med hela tiden. Det har gett resultat den träning jag kört med. Så kul med henne och vi blev godkända med 89p, en nos som hon aldrig gör oxå var det sitt, stå o gå runt. Utanför banan och hemma gör hon det klockrent. Synd för jag/vi har varit så nära till 100p alla tre gånger som vi tävlat i fortsättningsklassen. Tycker det är kanon bra av Skrållan att ta tre godkända på tre tävlingar så nu är vi uppflyttade i avancerad 👍 och då gäller högerhandling.Sen var det lite segt att vänta på prisutdelningen men vi gick till Agilty o körde en runda med Ninja. 












1 kommentar: