söndag 15 februari 2015

Schnauzertröja o mössa



Äntligen var detta projekt klart. Jag är ingen proffs på att sticka så det blir vad det blir. Tar det jag förstår av mönstren sen hittar jag på lite o tar lite av ett annat mönster där jag förstår. 
Såg en kvinna som gjorde sådana här tröjor av de flesta raser i USA o de var helt underbara. Priset var oxå underbart ca 500$ lite väl saftigt men jag förstår för garn kostar o detta var inte det enklaste. Jag tog kontakt med kvinnan o hon var så snäll att hon skickade mig några mönster på motivet. 
När garn o allt var i köpt ca 600kr så var det bara att börja. Tack för youtube finns det har hjälp mig mycket. 
Resultatet  blev så här o mössan som jag oxå hittade på. 



Har blivit lite andra mössor,vantar o sockor oxå. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar